My Cart

 x 

Winkelwagen is leeg

Betaling, levering & garantie

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?
Wij vermelden bij elk artikel een indicatie van de levertijd levertijd. Veel van onze artikelen worden binnen één dag geleverd als u op werkdagen voor 17:00 uur bestelt, maar sommigen binnen twee tot drie werkdagen. Mocht er sprake zijn van een afwijkende levertijd dan word je hiervan zo snel mogelijk van op de hoogte gebracht.


Uit welke bezorgopties kan ik kiezen?
Standaard levering 
Uw bestelling wordt gratis thuis geleverd door PostNL wanneer u bestelt voor €50,- of meer en de betaling voldoet via iDeal. Bestel je voor minder dan €50,- dan zijn de kosten voor de verzending standaard € 6,95. 


PostNL
 Voor het bezorgen van exclusieve wijnen en wijnaccessoires (o.a. Riedel en Zalto glaswerk) maken wij gebruik van Flespakket (PostNL). Flespakket is gespecialiseerd in wijnleveringen. Je ontvangt je bestelling in een degelijke verpakking, speciaal ontwikkeld voor het vervoeren van wijn. 


Wanneer ontvang ik een track and trace code?
Al onze bestellingen worden voorzien van een track and trace code. Deze ontvang je via e-mail op het moment van verzenden.


Wat gebeurt er met mijn pakket wanneer ik niet thuis ben?
Als je niet thuis bent levert PostNL je bestelling af bij je buren (tenzij anders aangegeven). Mocht bij de buren ook geen gehoor zijn proberen zij het de volgende dag opnieuw. Als dit weer niet lukt wordt het pakketje naar de dichtstbijzijnde afhaallocatie gebracht.


We staan voor je klaar!
Heb je vragen over je bestelling? We staan je op werkdagen tussen 10.00 en 18.00 graag te woord! Stuur een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., bel onze Wijnwinkel via 050-785 57 20 of stuur een whatsapp naar 06-424 67 244.

 

Retourneren en ruilen


Mag ik mijn artikel(en) retourneren?
Nadat je je bestelling hebt ontvangen, mag je nog 30 dagen nadenken over je aankoop. 


Mag ik mijn artikel(en) ruilen?
Je mag binnen 30 dagen het artikel ruilen voor een ander exemplaar. Artikelen kunnen alleen geruild worden wanneer deze ongeopend of ongebruikt zijn en waarvan de verzegeling nog niet verbroken is. Voor het ruilen van artikelen kun je contact met ons opnemen.


Hoe retourneer ik mijn artikelen?
Voordat je je wijn terugstuurt, kun je telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. Zo kunnen wij het retourneren persoonlijk met je afhandelen. Wij zorgen dat je dan een retouretiket van ons ontvangt.


Waar kan ik mijn artikel(en) voor retour afgeven?
Je kunt je artikelen in bij PostNL punt afgeven, bij voorkeur in de originele verpakking. Daar ontvang je een verzendbevestiging met Track & Trace code waarmee je de zending kunt volgen. Bewaar deze bevestiging totdat je een bericht krijgt dat de retourzending door ons ontvangen is. Ook kunt je de zending aan een PostNL-pakketbezorger geven. Heb je het pakket voorzien van een retouretiket met daarop het PostNL-antwoordnummer? Wanneer de bezorger voor een andere aflevering bij je aan de deur komt, kun je het pakket aan hem of haar meegeven.


Moet ik voor het retourneren van mijn artikel(en) betalen?
Bij Barrel Wijn kun je binnen Nederland uw artikel(en) kosteloos retourneren wanneer je eerst contact opneemt met onze klantenservice. Wij sturen je dan een gratis retourlabel van PostNL. Uw pakket kun je dan afgeven bij het dichtstbijzijnde PostNL Pakketpunt. Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder of zonder voorafgaande melding retourneren, dan zijn de kosten uiteraard wel voor je eigen rekening.


Moet ik betalen voor het ruilen van artikelen?
Er zijn geen extra kosten verbonden aan het ruilen van artikelen. Wel moet je verzendkosten betalen wanneer je vanaf een adres buiten Nederland of België retourneert, je artikelen niet opstuurt in de originele verpakking of artikelen zonder overleg retour stuurt.

Horeca
Barrel Wijn is al sinds de oprichting actief als groothandel voor de horeca in Noord-Nederland. We hebben met een aantal van onze importeurs dealerovereenkomsten, die ons in staat stellen hun assortiment tegen groothandelsprijzen in de horeca te leveren.

Zakelijk
Ook voor zakelijke bestellingen staan we graag tot je dienst. Je kunt telefonisch via e-mail de mogelijkheden met ons bespreken. Zo kun je als zakelijke klant rekenen op offertes op maat, bestellen op factuur of bijvoorbeeld bestellen via inkooporders. Als zakelijke klant krijg je tevens een eigen vaste accountmanager die je snel kan helpen!

Heb je een klacht?
Barrel Wijn is constant bezig met het optimaliseren van de webshop. Wij stellen het dan ook op prijs als je het ons laat weten wanneer je een klacht hebt of vindt dat er iets beter kan.


Hoe dien ik een klacht in?
Je kunt je klacht indienen via onze klantenservice. We zijn op werkdagen van 10.00 tot 18.00 uur bereikbaar via telefoon op 050050-785 57 20. Als het telefonisch niet onmiddellijk mogelijk is een inhoudelijke reactie te geven, belt ons management je zo spoedig mogelijk terug. Niet tevreden met het antwoord? Stuur dan via mail of post (zie onderstaand de adressen) je klacht naar ons; je ontvangt binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie.


Kurk?
Helaas komt het weleens voor dat een wijn kurk heeft. Mocht u hiervan overtuigd zijn dan kun je dit te allen tijde aan ons doorgeven via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. De fles dient ¾ vol te zijn als deze retour wordt gestuurd; alleen dan komt deze in aanmerking voor creditering. De fles kan samen met de factuur worden verstuurd naar het volgende adres: Barrel Wijn, Nieuwe Ebbingestraat 23, 9712 ND Groningen. Wijnen die achteruit gegaan zijn door te lang of foutief bewaren of door uitdroging van de kurk vallen niet onder dit beleid; wij aanvaarden daarvoor geen aansprakelijkheid. De kosten van retourzending zullen niet worden vergoed, tenzij je een gegrond beroep doet op garantie.
Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.